Styremøte 03.01.07

SSIA

Styremøte 03.01.07

Innlegg Cecilia » 04 Jan 2007, 12:02

Referat Styremøte 03.01.2007

Tilstede: Cindy, Hedda, Trond, Eira, Jon, Vilde og Cecilia

1. Møtetid for styret har foreløpig blitt endret til tirsdager istedet for onsdager. Kl 17:30 på Blindern. Hedda ordner et sted vi kan være.

2. Dugnadstimer for styret: Vi jobber fem timer mindre enn andre i klubben. Usikkerhet om disse timene gjelder sesongen, semester eller år... Konklusjon: alle tar ansvar og jobber de timene de må!

3. H4: Spørsmål om vi skal starte et nytt herrelag.
a) Økonomi: per idag har vi råd til det
b) Etterspørsel: det er fem gutter på Nye, og 19 på H3, og det er flere som kom på uttak høsten 2006 enn det vi hadde kapasitet til å ta i mot.
c) Tid: Man må søke om treningstider et år i forveien, og vi har nok ikke søkt om flere treningstider til et nytt lag, så da må vi benytte oss av de tidene vi allerede har.

4. Forslag (utifra punkt 3): Kutte ut veteranlaget og nybegynnerlaget. Istedet starter vi et H4 (som blir gutter nybegynnere) og et D6 (som blir jenter nybegynnere.) Begge lagene vil da få spille i 3. divisjon. Vi har treningstider til dette. D6 beholder de tidene de har, og H4 får veteran og nybegynner tidene. Vi lar foreløpig dette forslaget ligge, og tar det opp igjen på et seinere styremøte.

5. Årshjul: Noen små endringer, det blir sendt på mail til alle i styret. Hedda har sendt det ut på mail. Trond legger det ut på nettsiden vår.

6. Sosialt:
a) Eirik – Blir det Hyttetur og Bayercup i løpet av våren?
b) Penger som ble til overs fra julebordet skal ligge på kontoen som Eirik har kontroll over. De kan brukes til andre fest/sosiale arrangement. Eirik må ha kontakt med Eira og rapportere evt. bruk av pengene til henne.

7. D1 må ta et bilde som de må sende inn får å få 10 nye baller. Hedda fikser og tar med ”flashy” kamera på trening!

8. Mail: Hvis man får mail utenfra og man svarer, er det viktig å ta med styret på ”CC” lista. Slik holder alle seg oppdatert på hva som skjer.

9. Torpedo: Terje hadde denne jobben før. Cindy tar over ansvaret. En torpedo sjekker at alle har betalt OSI avgiften og Volleyball avgiften. Nye frister: Våren 1. februar; høsten 1. oktober.

10. Jon har nå ansvar for kampavvikling. Han har fortløpende kontakt med Darek.

11. Sponsorgruppe: Et forslag fra Eira og Cindy. Eira lager noen sponsorpakker som hvert lag får ansvar for å presentere til evt. 10 bedrifter. Disse sponsorpengene vil bli brukte til drakter, baller og evt nødvendig utstyr til Volleyball gruppa. Dette blir ikke aktuelt for denne sesongen, men evt. for neste. Forlaget blir diskutert på nytt neste styremøte.

12. Dugnad:
a) Dugnadsansvarlige (Vilde og Elin) må svare på mail ang dugnadsjobbing i Spektrum (utdanningsmessa). Pga. sein varsel kan det være problem å skaffe folk til å jobbe (neste uke), men Vilde & Elin gjør et forsøk. Til neste gang vil vi gjerne være med på denne dugnadsjobbingen, men da må vi få beskjed tidligere slik at vi kan organisere det.
b) Startpakker: Elin og Vilde ringer Gro (ansvarlig) og spør når de kommer.

13. Bilder: Bilder på OSI Volleyball sine hjemmesider skal bare bli brukt med tillatelse, og bare til sportslig omtale av klubben vår. Trond ordner dette.

14. Etikkside: vi ser behov for å opprette en etikkside på nettsiden vår der blandt annet punkt 13. står og det faktum at man ikke har lov å undertegne en kommentar i klubbens navn.

15. Alle lagene oppfordres til å skrive kampreferat på forumet Dette er for å inkludere alle og enhver og fordi folk er nysgjerrige på hva som skjer og hvordan lagene ligger an.

16. Førstkommende tirsdag blir det fellesmøte i Blindernhallen mellom treningene. Hedda sørger for å gi beskjed til volley-alle om dette.

17. Lagbilder: Hvert lag har ansvar for å ta bilde av laget sitt som de sender inn til Trond, og han legger de ut på nettsiden.

18. Elitelagets budsjett: Viktig å ha et eget budsjett for å ha kontroll. Elitestyret tar dette opp med Darek (eller hun som tar over etter Darek)

19. Økonomi: Trond oppdaterer sidene på nettet som omhandler hvor mye det koster å spille på hvert lag. Evt. bare en kort oversikt over hver divisjon. Dette er viktig for å ha kontroll over økonomien og gjør det enklere for økonomiansvarlig når man skal lage budsjett.

20. Oppfordring til rekruttering av spillere til 1. div og Elite. Trenere får ansvar og blir oppfordret til å kommunisere mer med hverandre. D2 har muligheten til å rykke opp i 1. div. Skal vi benytte oss av andre (f.eks. elite) spillere til å gjøre dette? D2 vil bli spurt. Hvis D2 er positive til forslaget, støtter styret dem.

21. Elitestyret: Etterspørsel etter referat fra styremøtene de holder. Referat burde bli lagt ut på forum. Vi ser også til at en fra elitestyret kommer på noen styremøter for å informere oss om hva de ”holder på med.”

22. Drakter: Jon har bemerket seg at tallene på de fleste H1 draktene har løsnet. Han sjekker om dette er tilfelle med H2 og H3 draktene også.

23. Trond oppdaterer styret på nettsiden.

24. Cecilia kjøper kodelåser til ballskapene i Blindern og trykkmåler til klubben!

:D :D :D
C. Sbertoli

Ikke la deg deg lure...!
Cecilia
Proff
Proff
 
Innlegg: 155
Registrert: 04 Nov 2005, 11:02

Re: Styremøte 03.01.07

Innlegg Karin » 10 Jan 2007, 16:43

c) Tid: Man må søke om treningstider et år i forveien, og vi har nok ikke søkt om flere treningstider til et nytt lag, så da må vi benytte oss av de tidene vi allerede har.

Søknad om treningstider for neste sesong leveres i mars eller noe sånt, på dokumentet som heter Grupperappport. Det er derfor mulig å søke om flere tider til høsten.
Karin
Banens beste
Banens beste
 
Innlegg: 95
Registrert: 16 Aug 2004, 08:44


Gå til Referater fra styremøter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron