Referat fra styremøte 7.nov

SSIA

Referat fra styremøte 7.nov

Innlegg Cindy » 08 Nov 2007, 12:28

Tilstede: Jon, Hedda, Trond, Eira, Martin, Ina, Maren (d4) og Cindy

1) Begrensning på antall ikke-studenter i klubben
Velferdstinget har vedtatt at man fra og med 1.jan 2009 ikke skal motta full støtte fra SIO hvis gruppen har mindre enn 80% studenter. Dette problemet må tas videre i det neste styret, men forslag til regler for neste sesongs uttak bør stemmes over på årsmøtet. Styret er enig om at de fire forslagene som skal stemmes over på årsmøtet er:
-Alle lag skal ha minst 80% studenter.
-Fordeling av antall ikke studenter på lagene slik at de øverste lagene kan ha flere ikke studenter enn de laveste lagene. Martin lager et utkast til fordeling her.
-Alle som er medlemmmer i klubben og ikke er studenter må enten ha et trener- eller styreverv.
-Utelukke alle som ikke er studenter fra klubben.

2)Økonomi
a) Trenerlønn. Ina informerer om at CC ikke har betalt medlemsavgift fordi han ikke har fått lønn som avtalt. Eira sjekker dette med CC. Ellers har alle fått utbetalt det de skal.
b)Ballkjøp. Vi har nå 25 baller på Blindern og 22(?) på Domus. I tillegg mangler vi matchballer til 1.div. Vi har nå 72000 kr på konto. Når alle utgifter er trukket fra har vi ca 15000 kr (Husker ikke om dette var før eller etter at medlemskontingenten for høsten var tatt med). Trond kjøper 20 baller hvorav noen må legges av som matchballer. Eira sjekker med forbundet om det går ann å bytte de 10 treningsballene elitelaget skal få mot 3-4 vanlige baller. Martin kjøper hengelås til kurven på Domus og sender mail til hele klubben om at ingen må oppbevare ballsekker hjemme.
c) Draktkjøp. Hopper over denne da Linn Eva ikke er her.
d) Penger fra startpakker. Disse er på plass.

3) Inngangspenger på elitekamper.
Det var aldri planen å ta inngangspenger da man valgte å rykke opp. Eira ordner med ett eller annet der folk kan betale det de vil. Litt sånn kollekt/tipsboks aktig.

4) Representantskapsmøte OSI
Cindy har meldt seg. Jon kan bli med. Saker som skal tas opp:
-Hva mener hovedstyret om at undergruppene har styremedlemmer som spiller for andre klubber enn OSI.
-Skal spillende trenere som ikke er studenter telle med i regnestykket om 80% studenter (se sak 1).
-Regnes ansatte på UIO som studenter eller som "null" i dette tilfellet.

5) No Deal dugnad.
For sent å melde seg på nå. Generelt enighet i styret om at klubbmedlemmene ikke er så intressert i dugnader utover de faste (cupfinalen, startpakker og Ekerbergcup).

6)Årsmøtet
a)Valgkomite. Ina informerer om at de har noen i tenkeboksen. Linn Eva har sagt ja til å stille som økonom.
b)Alle styremedlemmene leser gjennom årsberetningen og sender evt kommentarer til Hedda. Det samme gjelder regnskap/budsjett. kommenter dette til Eira.
c) Diverse. Hedda sender ut ny innkalling. Trond melder seg som ordstyrer på årsmøtet.

7)Sanksjonsregler på eliteklubblisensen
Kristine (D1) har sendt mail til forbundet om at vi støtter de andre eliteklubbene på at høringsfristen er urimelig kort. Det er uenighet i styret om vi som studentklubb skal oppfylle kravene i soneklubbavtalen eller ikke. Hedda prøver sammen med Kristine å finne ut av dette.

8)Nybegynnertrening
Slik det er nå trener nybegynnerene (NB) fredager kl.19-21. Dette har resultert i at de kun er 4-5 stykker på trening da folk ofte prioriterer andre ting en fredagskveld. Dette er et lag vi ønsker å beholde også fordi de er bra for økonomien vår. Cindy ser på muligheten for å få treningstid til NB en annen dag og hører i den forbindelse med Sindre om han fortsatt ikke kan trene H3 på fredager. Jon skriver en begrunnelse for at vi skal få en til treningstid til våren. Om det er nødvendig kan man bytte bort den hallen NB bruker nå. Eira sjekker med Lars om NB kan trene med D6 frem til jul. Evt treningstid som da blir ledig deles ut til andre som ønsker den.

9)Julebordet
Åsmund (H2) kan ikke fikse julemat i år. Maren får tlfnr. til Morten (eksH2) som har ordnet god tapas for et par år siden. En annen mulighet er å bestille mat fra SIO catering. Prisen blir 300 per pers som skal betles kontant til oppmann/festansvarlig på hvert lag. Pengene skal videre leveres til Merethe på d4 innen onsdag 14.11. i og med at det er fotballkamp Norge-Tyrkia denne kvelden vil en person få ansvaret for å være resultatservice på julebordet. Vi inviterer Koll og Oslo Volley til å komme utpå kvelden. Hedda spør Jørgen om han kan ordne nachspiel på Blindern studenthjem.

10) Cupfinalen
De fleste plassene er fylt opp. Forhåpentligvis er de fortsatt det når folk finner ut at det hele skjer en uke tidligere enn Jon skrev i mailen:) NVBF kan gå opp til 28000 kr i betaling. Cindy gir NVBF beskjed om at det er greit hvis vi får gratis inngang til alle som jobber dugnad, uavhengig av hvilken dag de jobber, og styret i klubben. Cindy spør også om OSI får gratis inngang på cupfinalefesten.

-the end-
Cindy
Proff
Proff
 
Innlegg: 101
Registrert: 30 Aug 2005, 23:21

Re: Referat fra styremøte 7.nov

Innlegg Martin » 10 Nov 2007, 11:53

Cindy skrev:Tilstede: Jon, Hedda, Trond, Eira, Martin, Ina, Maren (d4) og Cindy

1) Begrensning på antall ikke-studenter i klubben
Velferdstinget har vedtatt at man fra og med 1.jan 2009 ikke skal motta full støtte fra SIO hvis gruppen har mindre enn 80% studenter. Dette problemet må tas videre i det neste styret, men forslag til regler for neste sesongs uttak bør stemmes over på årsmøtet. Styret er enig om at de fire forslagene som skal stemmes over på årsmøtet er:
-Alle lag skal ha minst 80% studenter.
-Fordeling av antall ikke studenter på lagene slik at de øverste lagene kan ha flere ikke studenter enn de laveste lagene. Martin lager et utkast til fordeling her.
-Alle som er medlemmmer i klubben og ikke er studenter må enten ha et trener- eller styreverv.
-Utelukke alle som ikke er studenter fra klubben.


Jeg har sett litt på tallene, og det er nødt til å bli høye prosentandeler på alle lag. Jeg kan endre litt på prosentandelen, dersom styret ønsker å se på andre mulige fordelinger.

Jeg har tatt utgangspunkt i at det er 15 spillere på alle lag, bortsett fra på D1, hvor det er 12. Det gir en klubb med 162 medlemmer, og for å kunne oppfylle 80% vil det si at minst 130 må være studenter.

Første forslag til fordeling:
Lag: ikke-studenter, studenter, totalt (prosentandel)

D1: 6, 6, 12 (50%)
D2: 4, 11, 15 (73%)
D3: 3, 12, 15 (80%)
D4: 2, 13, 15 (87%)
D5: 1, 14, 15 (93%)
D6: 0, 15, 15 (100%)
H1: 7, 8, 15 (53%)
H2: 4, 11, 15 (73%)
H3: 2, 13, 15 (87%)
H4: 0, 15, 15 (100%)
Ny: 0, 15, 15 (100%)

Dette gir en klubb med 162 medlemmer, hvorav 133 studenter, som gir en studentandel på 82.10%. Dette gir oss enn buffer på tilsammen tre (3) personer, som betyr at vi kan gi dispensasjon til tre personer (som styret deler ut til der de ser det er mest hensiktsmessig). Hvis lagene har færre spillere enn det som er angitt i tabellen, så kan ikke antall studenter på lage minskes (eks: D3 har en sesong bare 14 spillere. Det må allikevel være 12 studenter på laget).

Det kan gjøres endringer i disse tallene, men tar man en student fra et lag må det legges til en på et annet lag.

Og som en fotnote: En buffer på tre personer (ca 2% av medlemstallet) er lite.
Martin
Banens beste
Banens beste
 
Innlegg: 81
Registrert: 20 Apr 2005, 08:55

Innlegg Cindy » 10 Nov 2007, 16:41

Jeg synes fordelingen er fornuftig. Det eneste det kan være verdt å påpeke er at man kanskje kan satse på flere enn 15 i nybegynnergruppa?

Jeg har sett på muligheter for å få treningstid til NB på annen dag en fredag. Mulighetene her er å bytte mot sen tirsdag for D4 eller D3. Se begrunnelse i mail som er sendt ut på styrelista.
Cindy
Proff
Proff
 
Innlegg: 101
Registrert: 30 Aug 2005, 23:21


Gå til Referater fra styremøter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron