OSI H1 - Ã…sheim 1-3 (23-25, 25-21, 23-25, 18-25)

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

OSI H1 - Ã…sheim 1-3 (23-25, 25-21, 23-25, 18-25)

Innlegg Jonas » 15 Jan 2006, 10:49

OSI H1 fortsatt der vi slapp før jul ved nok en gang å latterliggjøre oss selv offentlig i seriespill.

Det er vanskelig å analysere hvordan prestasjonene kan variere så mye fra minutt til minutt, men det er rimelig å tro at det har mye med mangel på selvtillit å gjøre. Utrolig mange poeng forsvinner uten at det er veldig enkelt å sette fingern på årsaken, for vi setter tross alt et brukbart antall poengivende blokker, og angrepsbiten er heller ikke verst.

Åsheim skal ha kreditt for å spille stabilt. Mot et OSI blottet for selvtillit holder dette lenge. Mot et OSI med selvtillit ville dette blitt slakt. Men vi er dessverre ikke der enda, så her er det mye som må gjøres på trening.

I det første settet hadde ikke hele laget våknet enda, og et verre sett tror jeg få av oss har vært med på. Typisk nok hever vi oss til andre settet og henter dette inn med fin kontroll. Enda mer typisk er at vi ikke klarer å holde på dette spillet inn i tredje sett, hvor vi nok en gang taper med knapp margin. I siste sett hever vi oss nok en gang og har fullstendig kontroll på stillingen 17-13 og 18-14. Ettersom stillingen i 4.settet ble 18-25 er det ikke noe jeg kan si som rettferdiggjøre hva som skjedde etter dette. Alt vi kan gjøre er å beklage til de som møtte frem for å se på, og møte på trening tirsdag å kjøre oss selv langt ned i kjelleren. Skulle dette fortsette burde kanskje idrettspsykolog vurderes.

Nå satser vi på å få mye matchtrening i Stavanger. Det trengs.

Laget: CC, Trond, Nils, Tord, Jon, Anders, Steinar og Jonas
Jonas

Kødder du med Zebraen, så kødder jeg med deg!
Jonas
Proff
Proff

Innlegg NN » 15 Jan 2006, 21:43

Jepp, sørgelige greier dette..

Tar på meg skylda for tapt 3-sett helt på egen hånd med et par tåpelige feil på slutten. Føler at ansvaret for kollapsen i 4.sett må deles med flere/alle. Huffameg så stusselig!

Sikkert mulig å finne mange volleyballfaglige ting vi ikke utfører optimalt. Dårlig med trening etter jul og andre gode unnskyldninger. Likevel skyldes tapet intet annet enn det mentale. Mye vanskeligere å trene på dette enn å spille ball. Om noen har noen gode øvelser så er trenerteamet åpne for tips. Jeg/vi har tydeligvis ikke peiling :)
NN
Ung og lovende
Ung og lovende

Innlegg Gjest » 15 Jan 2006, 23:44

såså. kom på nybegynner-trening å få et boost av selvtillit. Dere er OK.
Gjest

Innlegg Gjest » 15 Jan 2006, 23:45

kom på nybegynner-trening OG få et boost av selvtillit. Pinlig feil.
Gjest

Innlegg Gunnar » 16 Jan 2006, 15:19

Her trengs det skjerpings. Hva med en trening der man fokuserer på den enkeltes arbeidsoppgaver. Det har gjort skapt suksess tidligere. Ellers begynner jeg å bli klar for litt ball etter hvert jeg også. Kommer kanskje innom på trening på torsdag. Håper på minst 12 på trening da!
Gunnar

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest