D3s første serieturnering: Hipp hipp hurra!

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

D3s første serieturnering: Hipp hipp hurra!

Innlegg trond » 29 Okt 2006, 11:42

OSI - Skjeberg 3-1 (25-10, 25-20, 11-25, 25-18 )
Halden - OSI 3-2 (10-25, 25-21, 25-19, 19-25, 15-11)

Med Bayercup som oppladning kvelden før møtte 10 D3-jenter opp lørdag morgen for en kjøretur til Halden og Høgskolen i Østfold. Det skulle spilles en "hjemmekamp" og en bortekamp mot to lag som på papiret virket farlige. Dagen da det meste klaffet for OSI begynte med en flause av arrangøren, som hadde glemt nøkkelen til hallen, og de tre lagene ble stående en ekstra halvtime i oktoberkulda. Ikke den beste oppvarmingen, men Skjeberg fikk nok mest forfrysninger, for etter en nettoppvarming som motstanderlaget vant overlegent viste OSI null respekt og vartet opp med festvolleyball. Skjeberg ble presset av presise og knallharde server og gjorde feil etter feil, ballen ble slått ut og spillerne grafset i nettet. Med unntak av et sett hvor OSI hanglet litt med konsentrasjonen klarte Skjeberg aldri å spille seg gode, og OSI startet seriesesongen med en overraskende seier mot en motstander som kom på andreplass i forrige rankingturnering, kun slått av et regelutnyttende Oslo Volley-lag med elitespillere.

En liten pause mens Halden-jentene varmet opp ble godt mottatt av et OSI-lag som tygget i seg medbrakt niste og hvilte småslitne bein. Hva det er i grunnvannet i Halden som får de lokale kvinnene til å vokse seg så store, bør bli gjenstand for en avhandling. Det var et motstanderlag med en snitthøyde på godt over 180cm som stilte seg opp på banen og skulte over nettkanten mot OSI-jentene. Men OSI viste at vilje slår høyde, og satte standarden med samme servepress som mot forrige offer, og fikk dermed brakseier i første sett. Kjempedamene fra Halden ristet av seg nervene og spilte seg opp i andre sett, og denne kampen utviklet seg til en langdryg affære der Halden klarte å utmatte et allerede slitent OSI-lag og dro til slutt i land en knapp 3-2-seier.

D3s to første seriekamper ble en severdig høstforestilling der OSI sto for det meste av dramatikken med leggkrampe og svimmelanfall, men Halden laget også litt røre ved å la småbarn løpe rundt uten dagmamma eller barnehageplass. Sarah L., OSIs tyskimporterte diagonal, var høyt og lavt i forsvar og var turneringens beste spiller. Libero Kjersti avleverte mottak og gratisballer med en presisjon som oppleggere bare drømmer om, og oppleggerne viste spilleforståelse og fordelte med kløkt, besluttsomhet og nøyaktighet. Midtspillerne noterte seg for mange blokkpoeng og gjorde sine saker strålende, og kantspillerne hamret inn baller over og ved siden av motstanderblokka.

Dette lover godt. Bravo!
Sist endret av trond den 01 Nov 2006, 12:00, endret 6 ganger.
-trond
Only Chuck Norris can devide by zero.
trond
Proff
Proff

Innlegg Jonas » 30 Okt 2006, 10:15

Sinnsyk god start av en sinnsykt bra gjeng! :)
Jonas

Kødder du med Zebraen, så kødder jeg med deg!
Jonas
Proff
Proff

Innlegg Super Cecilia » 30 Okt 2006, 18:06

Jeg er så stolt av dere!
Heia D3!
Super Cecilia

Innlegg Super Cecilia » 30 Okt 2006, 18:06

Jeg er så stolt av dere!
Heia D3!
Super Cecilia

Innlegg trond » 30 Okt 2006, 19:03

Skjeberg skylder på dommeren i sitt referat.
-trond
trond
Proff
Proff

Innlegg Jonas » 31 Okt 2006, 09:48

Hahahaha....før opp settresultatene da Trond, så kan vi se hvor mye vi skal le av de.

Svar til Skjeberg fra Jonas: Det som er utviklende for volleyball er at det blir spilt mange ballvekslinger med angrep, forsvar, angrep, forsvar. Ikke at en pipeblåser skal blåse fløyta full av gørr. Men det finnes selvsagt grenser.

Forøvrig regner jeg med at det var Halden som sto for alle feilslagene, ettersom OSI D3 alltid slår perfekte slag.
Jonas

Kødder du med Zebraen, så kødder jeg med deg!
Jonas
Proff
Proff

Innlegg trond » 31 Okt 2006, 11:45

Jonas skrev:Hahahaha....før opp settresultatene da Trond, så kan vi se hvor mye vi skal le av de.

Så snart forbundet får ut fingern og kommer med resultatene, så... Jeg husker dem ikke.
-trond
trond
Proff
Proff

Innlegg kinaina » 31 Okt 2006, 13:54

Ikke greit å være bitter gitt.. Ha ha...

Ler meg skakk at de tapte for Halden å!! Ha ha..
Ina
kinaina
Fersking
Fersking

Innlegg maren » 03 Nov 2006, 11:14

gratulerer :)
dere er knallgode!!

ikke lett for meg aa spille meg inn paa laget naar diagonalen vaar blir turneringens beste :wink: neida - kjempebra Sara! du er dritgod.

ser dere snart.

hilsen fra maren i soer afrika
maren

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest