Nydelig seier over Grorudbertene

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

Nydelig seier over Grorudbertene

Innlegg Linn Eva » 12 Jan 2007, 00:05

D2 stilte som vanlig mannssterke opp til bortekamp (?) i Domus mot "erkerivalen" Groruddalen. Dette er jenter som faktisk kan spille ball, i motsetning til enkelte andre lag som stiller i 2.divisjonsserien.

Etter å ha vunnet et ganske tett 1.sett, var vi glade og positive, og med seiersånd i blodet SKULLE vi ta dette på 3 sett. Men i 2.sett var nok dessverre lysten mer til stede enn evnene og vi taper dermed dette settet ganske klart. Vi er stort sett dårlige i alle ledd og fikk det rett og slett ikke til. Etter en god pause og en enda bedre peptalk av CC, går vi ut på parketten for å ta fatt på det 3.settet. Det viser seg at en god trener er bra å ha med seg, for nå hamres det inn baller på den riktige siden av nettet. Vi vinner selvsagt dette settet og har igjen fått tilbake troen på at dette skal gå veien. (Jeg har selektiv hukommelse og mener at vi vant dette settet ganske klart. Og fordi jeg heller ikke husker noen settsiffer, lar jeg andre folk også tro det.)

Så kommer vi til sett nr 4. Vi leder hele veien til det står ca 23-21 til oss, vi bommer på et par baller og så er det gjort; i god OSI-ånd taper vi settet etter å ha ledet og må dermed spille et 5.sett. Nå har også trener Hedda entret banen. Hun er tøff i pausen og vi skjønner at dersom dette skal vinnes, må vi spille lurt. For å gjøre en lang historie kort, vi er nå kjempelure og vinner ganske behagelig :D .

Kampen generelt er preget av god innstilling og av jenter som VIL vinne. Vi gutser som best vi kan og slagkraften denne kampen er veldig bra. Grorud har noen svært lange spillere som er gode til å blokke og kommer høyt over nett. Dette hjelper lite når våre søte "små", hopper som besatt og slår hardt som fy. (Treneren for Grorud sa til meg etter kampen at vi hadde et veldig godt lag med mange gode angrepspunkt. Hyggelig fyr som VET når han ser god volleyball, hehe.) Nå skal det sies at også vi kan blokke, og mer enn en gang stopper vi angrep fra den andre siden. (Kristine, fyttikattasi for en kjempeblokk du hadde på den ene ballen!) Vi får også beskjed av lure CC at vi skal satse hardt på serv, noe vi iherdig prøver på. De som går inn er harde og vanskelige og Grorud sliter med mange av disse.

Til slutt, tusen hjertlig takk til alle som kom å heiet på oss. For alle som har spilt med en gjeng heiende OSI'ere på sidelinjen, vet at det hjelper MYE. Og tusen takk til Marte V som på 2 minutts varsel steppet inn som midtspiller.

Heia D2! I går var vi skikkelig flinke :lol: .

PS1. Settsiffer taes imot med takk. Jeg husker bare at vi tapte det 2.settet 13-25 og det jo liksom ikke så mye å skryte av....

PS2. Jeg oppfordrer alle til å forstyrre Cindy i eksamenslesinga i dag med en gratulasjons-sms. Hun har bursdag!
Linn Eva
Rutinert
Rutinert

Innlegg Cindy » 12 Jan 2007, 14:31

Gratulerer til d2! Kjempebra! Og kjempebra referat selvfølgelig bortsett fra at det ikke er parkett i Domus (2. avsnitt):)
Cindy
Proff
Proff

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest