Spirit vs H1 (3-2): Das(s) Kampfreferat

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

Spirit vs H1 (3-2): Das(s) Kampfreferat

Innlegg Sindre » 18 Okt 2005, 01:06

Ti OSI-spillere inntok Spirit-gubbenes fjellhall denne sene mandagskvelden. Til tross for at hjemmelaget besatt flest år med erfaring, hadde studentlaget favorittstemplet. Likevel ble OSI ble tatt med buksene nede og tapte 3-2.

Allerede i oppvarminga gikk det galt. Et pisskort dobesøk ble skjebnesvangert for kantspiller Tord Lie Johansen. Døra slo seg vrang, og Lie Johansen måtte tilbringe tretti, lange minutter sammen med klosettporselenet. Brannvesenet og et brekkjern ble redningen like før lagene påbegynte nettoppvarmingen. Hendelsen satte nordlendingen ute av spill de første to settene.
- Det gikk greit, men jeg var litt nervøs. Da brannmannskapet kom, skjønte jeg at jeg var i trygge hender, uttalte Lie Johansen etter kampen.

På banen luktet det også lenge av bremsespor. Høye skuldre og mental forstoppelse førte gjestene bakpå fra start. De to første settene gikk i minus. En stund var stillinga 14-3 til Spirit. At førstesettet endte 23-25 i hjemmelagets favør, viser likevel en sterk viljekraft og god volleyball når det virkelig gjelder. Og i tredje og fjerde sett begynte armene å svinge hardere, blokka å bli tettere, servene mer utfordrende og leggene litt lengre fra nettet. OSI viste hva de er gode for, og spilte overbevisende volleyball.

Uheldigvis for hovedstadsgutta, kom denne tryggheten i en dose som var to poeng for liten. Et dramatisk sistesett endte med at en halvpensjonert, langhåret midtspiller i rød og hvit drakt, hamret inn 15-13 til hjemmepublikumets store glede; de fem som var å så på.

Dommeren mottok en del drittkasting, med rette, grunnet snodige avgjørelser der han overså linjedommerne på klare inn/ut baller og hjemmelagets mange løft av ballen. Lengst tid tok en diskusjon rundt hvorvidt OSI hadde feil oppstilling 2-3 poeng tidligere. Godt støttet av fjortissløve balltrillere og en småfjern sekretær fortjente arrangementsplanlegginga en vask med dobørsten.

Alt i alt var det gode tendenser på de fleste plan, særlig i mottak/forsvar, men det blir altfor ujevnt mot en motstander man normalt greit skal skylle ned. :?
Sist endret av Sindre den 07 Nov 2005, 20:59, endret 1 gang
Sindre
Rutinert og god
Rutinert og god

Innlegg Nils » 18 Okt 2005, 08:20

Møkkakamp fra min side. Normalt er det en fornøyelse å gjøre sitt fornødne, men dette var ikke artig en gang. Pottetrening i dag, gutta :!:
Nils

Innlegg Gjest » 18 Okt 2005, 17:29

Nils skrev:Møkkakamp fra min side. Normalt er det en fornøyelse å gjøre sitt fornødne, men dette var ikke artig en gang. Pottetrening i dag, gutta :!:

Dere får spise mye kebab før dere drar til Trondheim, så kan dere spre litt diare utover lagene der oppe.
Gjest

Hva skjer med dere da gutta?

Innlegg Gunnar » 18 Okt 2005, 17:41

Å tape en kamp for Kolbotn er greit, men å ryke i påfølgende kamp mot Spirit krever en forklaring.
10 mann på kamp bør da holde i bøtter og spann for å nedsable Spirit som var på høyden for ca 14-15 år siden.

Her er det på tide med en samling i bånn! Opp med hodet og DUNKE på, for dere kan så veldig mye bedre!
Gunnar

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest