D2 ender sesongen med et BRAK!

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

D2 ender sesongen med et BRAK!

Innlegg Cecilia » 22 Mar 2009, 18:00

Vi var syv håpefulle og ivrige jenter som reiste til Halden lørdag 14 mars for å gjøre vårt beste i sesongens siste rankingturnering.
Ja, syv jenter - inkl. libero, men uten innbyttere.

I første kamp møtte vi på Lier. Vi brukte merkelig nok 1 og et halvt sett på å komme i gang. Og det ble for sent... Så den kampen tapte vi...

Da var det duket for kamp mot Koll 3. Vi vant nettoppvarminga, og til og med undertegnede slo bedre på nett enn de fleste på andre siden. (For dem som kjenner meg, så sier jo det sitt! :) )

Men så, skjønner dere, leder vi 20-5. Og da blir det jo ikke så spennende... Så det bestemmer Cecilia seg for å gjøre noe med...
Jada, jeg veit åssen jeg skal få mye oppmerksomhet og i hvertfall hvordan man ender sesongen med et brak!
Jeg kaster meg etter en ball (som en libero skal) og lander på mirakuløst vis mellom det harde gulvet og en midtspiller, og får et skikkelig trøkk i både hodet og nakke... (Deja vu???)
Så jeg blir bare liggende... Men for å si det sånn, det hele så VELDIG mye mer dramatisk ut enn det det var. Haha! :) Det var en sykepleier på "åstedet", som var litt vel overhysterisk, så hun satte på meg en krage. Og for sikkerhetsskyld kom ambulansen!!! De teipet, ja TEIPET!!! og bandt meg fast til båren for å sikre ryggvirvler og nakkevirvler.

Så lå jeg på det "piiiip" plastikk brettet i tre og en halvtime - teipet fast uten å kunne bevege meg en millimeter. Den gode ambulansesjåføren sa under hele bilturen: "Det ordnær sæ!" - så da visste jeg det.
Etter en CT og et par andre tester på sykehuset, fant de ut at jeg hadde slått hodet ganske hardt, nok til at jeg pådro med en alvorlig hjernerystelse... :wink:

Men dette er jo meeeeeeget uinteressant!

Fordi, mens jeg ligger i ambulansen på vei til Fredrikstad akuttmottak, fortsetter D2 jentene (nå uten libero og uten innbyttere) kampen mot Koll3. Og de kjører på! D2 vinner lett! (og det er ikke verst å holde fokus etter alt dramaet og en medisinsk time-out på 20 minutter... -)

Neste lag ble Skreia, og de ble knust 2-0. Enkelt og greit!
Da var det Koll2 som stod for tur. Og selvom det kun er OSI2 som har klart å vinne en kamp mot dem denne sesongen er de det beste laget. Men med mål om å rykke opp i 1. div hadde de gode spillere med seg og klarte å vinne. Tapre, men slitne D2 gjorde sitt beste!

Da ble det bronsefinale mot Groruddalen, som klarte så vidt å triumfere over D2. Jentene gjorde fortsatt sitt beste, men det ble for tungt og de trakk det korteste strået.
Med en god fjerde plass er det god grunn til å være stolte av seg selv! Det syntes i hvertfall jeg (selvom jeg har hjerneshake!!)

Og se her!!!! Vi endte opp på en andre plass i år! I like! Lett! :P
http://www.cupassist.com/volleyball/lav ... ?rankgrp=5

Representert fra D2:
Helene, Kjersti, Tuva, Hanne M, Miriam (som sørget for en fantastisk (familie-)heiagjeng!), Mari og i første og litt av andre kamp; Cecilia.

PS:
Og til dere som var med til Halden:
Mari, Miriam, Hanne, Helene, Tuva, Kjersti:
Tusen takk for all hjelp og støtte! Dere var fantastiske!
Godt å vite at man har lagkamerater som støtter opp om en og som man kan stole på når sånne ting skjer!! Det er klart man blir litt bekymret når man ligger der, men dere var så søte og holdt meg rolig og fikk meg til å tenke på andre ting! I love you heaps!
:P
C. Sbertoli

Ikke la deg deg lure...!
Cecilia
Proff
Proff

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest