PÃ¥ tur med OSI H1 til Trondheim

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

PÃ¥ tur med OSI H1 til Trondheim

Innlegg steinar » 03 Nov 2009, 16:23

Nok en gang var det på tide å pakke sekk, bag, trillebag/koffert og hive seg på flyet/toget til Trondheim. Etter forrige sesongs herlige tur til Førde for ranking midt var det deilig å være tilbake i byen der ranking midt hører hjemme, nemlig Trondheim.

Husker ikke fryktelig mye av reisen oppover. Det skjedde vel egentlig ikke noen store ting. Det er deilig å reise til Trondheim når Gardermoen fungerer som den skal og ikke bare hiver inn håndkle (handjduk for nordlendingene på laget) og vender buken opp pga litt snøfall. Det betydde at alle flyene kom seg avgårde til fastsatt tid. Jonas, som den skøyeren han er, prøvde seg på en frekk en med å sende melding til Tord og Steinar om at det var noe tull med hotellet vårt og at vi ikke hadde fått noen rom, men reaksjonen ble ikke den han hadde håpet på. Både Tord og Steinar (med Sindre, som ikke bodde på hotellet, men som satt ved siden av) var enige om at sannsynligvis så driver Jonas gjøn med oss og om han ikke gjør det så er det enten hotellet sin feil eller Jonas sin feil. Regner med at Jonas ble skuffet over at jeg ikke lagde en scene verdig en Oscar inne på Gardermoen, men kanskje like greit for med litt langt hår og middels skjeggvekst var jeg vel allerede under oppsyn tenker jeg. Hadde nok ikke bare fått beskjed om å roe meg litt ned om de først fikk en unnskyldning til å stifte nærmere bekjentskap med meg.

Vel inne på flyet fikk vi beskjed, fra cockpit over intercomen (akkurat som om det skulle være noen tvil om hvem som gir beskjeder eller lager lyd over intercomen på fly. Er vel neppe P4 eller NRK Alltid Nyheter), om at det var tåke over Værnes og at det kunne bli problematisk med tanke på landingen, men mr. Pilot og hans gode venn var positive. Den samme beskjeden ble gjentatt på ekstremt dårlig engelsk og de som ikke skjønte den norske annonseringen skjønte neppe noe mer av den engelske. I det vi nærmet oss Værnes og flyet var på vei ned i tåken kviknet plutselig alle passasjerene til idet flyet plutselig skrudde opp farten og begynte å stige igjen. Mr. Pilot og hans venn valgte å informere oss på denne måten: «Vi må gjøre et nytt forsøk. Vi bommet litt på rullebanen». Riktignok var det litt annen info der også, men det er sjelden en god idé å si til passasjerer at du bommet på rullebanen. Det andre forsøket gikk veldig fint og flyet var nede på bakken, og i likhet med folk på et charterfly så klappet folk. Trolig litt mer nervøst enn på et charterfly, men med like mye glede over å være nede på bakken som når folk på et charterfly klapper av glede etter at Charter-Svein har endelig sluttet å synge sin nye sommerhit over intercomen for syvende gang for at TV3 skulle få de opptakene de trengte.

Husker ikke om det skjedde noe mer spennende etter vi var kommet frem og hadde sovet en natt. Var en liten tur på Olavs Pub i nærheten av hotellet. Der så vi både skinnvester og barter, så det er ikke bare en myte.

Lørdag morgen betydde en veldig rask frokost på hotellet før en kjeltring fra taxiselskapet tok oss med på en rundtur i nesten hele Sør-Trøndelag før vi omsider kom frem til hallen. Første kamp mot Skreia. Husker fint lite av den kampen for å være helt ærlig. Om det skulle være interessant med kampanalyser og grundige gjenfortellinger av ballvekslinger og stilling så må dere enten spørre Sindre pent om han vil ta ansvar for det igjen eller høre med Jonas som vanligvis husker det meste uansett. Kan si det viktigste. Vi vant. Den andre gruppekampen var mot BSI, som ikke kan være langt unna å ha like mange studenter som oss nå. Nytt av året på BSI var en gammel OSI-er ved navn CC. Selv om vi er veldig glad i CC kunne vi ikke legge oss i denne kampen selv om han var på banen. Vi vant. Med to seiere ble det gruppeseier og vi møtte Nyborg i kvartfinalen. Denne kampen, med fare for å hisse på meg folk, gikk overraskende lett. Vi vant. Med semifinaleplassen sikret og en sen start på søndagen var det en lystig gjeng som dro fra Dragvoll idrettssenter lørdag kveld. Gleden skulle være kortvarig. Nytt av sesongen er vist at lag som vinner ikke lenger skal få slippe unna å stå opp tidlig for å være funksjonærer. Etter at middagen var delvis ødelagt av informasjonen om at vi måtte møte opp tidlig for å funksjonere og min klaging over saken, ble det igjen god stemning og vi dro ut for maks fire pils eller to GT. Det ble en hyggelig kveld med OSI D1. Vel tilbake på hotellrommet var det kakao og kjeks og noen minutter av en film der Liam Neeson snakket unødvendig mye om sex og seksuelle preferanser i en rekke raskt sammenklippede scener før lyset ble slukket og søndag morgen plutselig dukket opp.

Deilig! Søndag morgen. Selv om vi fikk gleden av å møte tidlig opp i hallen rakk vi heldigvis å få med oss frokosten på hotellet denne morgenen. Taxituren ble også noe kortere denne morgenen da vi ytret ønske om å få se Moholt på veien. På den måten sørget vi for at søndagsturen ikke ble en rundreise i Nord-Trøndelag. Etter en god og lang tresetter der OSI H1 var funksjonærer var det tid for oppvarming og gutta på Koll. Foran kampen ble dette omtalt som finalen av gutta på laget siden dette trolig ville bli den tøffeste kampen denne helgen. Ikke det at Åsheim er et dårlig lag, men gutta på Koll blir bare farligere og farligere for hver dag som går. Etter en litt tung start vant vi kampen mot Koll.

Deretter var det bare Åsheim igjen i det klassiske finaleoppgjøret. Under oppvarmingen til denne kampen dro Jon igang en liten truddelutt som resten av laget sang med på, til litt irritasjon fra hoveddommer under damefinalen, men til stor glede for publikum på tribunen. Da sangen var ferdig fikk vi vel så mye applaus som en hvilken som helst ballveksling under damefinalen fikk. Sier ikke det at damefinalen var en dårlig kamp, bare at OSI H1 er sykt flinke til å synge/kauke (stryk det som ikke måtte passe). Kampen mot Åsheim var igjen en kamp der det tok et sett for OSI å komme igang, men når vi var igang var det lite som kunne stoppe oss. Vi vant. Dermed var årets første rankingturnering en suksess og forrige sesongs siste rankingturnering glemt. We're back baby!

Hyggelig at arrangøren denne gangen hadde lagt turneringen i en hall der det var plass til både damene og herrene. Alltid stas når vi kan heie på D1 og de heier på oss. Tilbake på Værnes fikk jeg lov til å bli med inn i et lite rom med en hyggelig sikkerhetsvakt som bare ville sjekke om jeg hadde noe skummelt i bagasjen. Hadde akkurat like mye skummelt i bagasjen på vei opp, men de ansatte på Gardermoen bryr seg ikke så mye om skumle ting som de gjør på Værnes. Kan faktisk ikke huske sist gang jeg var på Værnes uten at noe var galt i sikkerhetskontrollen med enten bagasjen eller meg. Så noe spennende på Værnes også... oh yeah! Og likhet med at alt var som det skal være i sikkerhetskontrollen så ble også flyet forsinket fra Værnes, som vanlig. Ikke så mye denne gangen, men akkurat nok til at jeg ikke rakk bussen på Gardermoen. Siden jeg ikke sjekket bagasje kunne jeg løpe rett på flytoget, mens gutta ble stående igjen ved bagasjebåndet. Vet ikke hva som skjedde der, men det ble trolig pratet volleyball og diskutert hvem som skulle ta buss og hvem som skulle ta tog. Røa/Bekkestua!
"When you participate in sporting events, it's not whether you win or lose: it's how drunk you get." - Homer
steinar
Proff
Proff

Re: PÃ¥ tur med OSI H1 til Trondheim

Innlegg donaldjeo » 16 Apr 2010, 07:42

Takk for deling fin informasjon med oss. Jeg liker innlegget ditt og alle du deler med oss er å oppdatere og ganske informativ, jeg ville like å bokmerke siden så jeg kan komme hit igjen å lese deg, som du har gjort en fantastisk jobb. Jeg liker arbeidet, og vil gjerne sende denne siden til mine venner slik at de kan lese mer om mer informasjon som dette med min venn. jeg liker å se flere innlegg form du på samme måte som du har gjort i fortiden, og elsker å besøke deg igjen med hosting forhandler. fortsette å arbeide som dette .... Ha en fin tid.
Innlegg av: mcitp
donaldjeo

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest