De gamle er eldst

Nyheter og meldinger til alle i OSI Volleyball. Postinger her kommer som nyhet på forsiden.

Moderator: Helle

De gamle er eldst

Innlegg YngvildSchei » 23 Apr 2012, 23:00

OSI preget i stor grad helgens historiske norgesmesterskap i mix volleyball. Med aktive OSIere på den ene siden og gamle OSIere på den andre, var det duket for en finale preget av rutine versus ungdommelig iver.

- Vi var nok litt stresset og ikke minst utmattet etter en lang dag. Dersom vi skulle gitt Vintage en ordentlig kamp måtte vi ha spilt over evne, sier kaptein for OSI Mixolainen Erlend Øystese Mæland etter tapet mot det mer rutinerte mixlaget Vintage.

De unge studentene fra Mixolainen hadde både vilje og lyst til å vise deres gamle trenere og avdankede landslagsspillere hva de hadde å by på. De to lagene fulgte hverandre poeng for poeng frem til 12-12. Da slo rutinen inn og de unge og håpefulle måtte se seg slått. Settene endte henholdsvis 25-19 og 25-17 til Vintage.

Bilde
Sølvvinnerne (f.v.): Erlend Øystese Mæland, Yngvild Schei, Håvard Svenning Berge, Erlend Vestad, Birgitte Blitzner og Mette Karlsen.
Karen Strand var også med på lørdagen.

Tøff motstand

Dersom alt gikk etter planen skulle OSI Mixolainen møte Vintage i en eventuell finale. Men først måtte Mixolainen gjennom flere tøffe kamper mot blant annet fjorårets norgesmestere Solvang og et elitepreget lag fra NTNUI.

- Kampen mot NTNUI var helt klart vår beste kamp. Vi finner roen, har klare avtaler og klarer virkelig å kose oss på banen, sier Mæland.

OSI slo NTNUI hele 25-10 i første sett og var virkelig lystne på en finale. Det så stygt ut i andre sett der lagene knivet om poengene. Likevel klarte OSI etter en kraftanstrengelse å dra i land seieren. De var dermed klare for finale mot Vintage.

Mer mix

OSI Mixolainen var et rent 1. divisjons mixlag med tre gutter og fire jenter. Alle har spilt aktivt i 1.divisjon denne sesongen og det oppstod et vakuum da sesongen sluttet i mars. Mæland mener at Mix NM er en fin avslutning på en lang innendørssesong.

- Det er en variasjon fra vanlig volleyball, der vi spiller med mixhøyde og med og mot jenter. For min del er det knallmoro! Jeg får gjort mer og tatt mer ansvar enn ellers, og det er jo alltid gøy, smiler han.

Han mener at det er ekstra spesielt for et lag som OSI.

- Jeg er positivt overrasket over resultatet! Vi hadde ingen treninger sammen og har aldri spilt sammen på den måten. Jeg tror mye av grunnen er det gode sosiale miljøet i OSI. Vi er venner på fritiden og klarer dermed å forholde oss til hverandre umiddelbart. Samspillet sitter etter bare én kamp. Det er ikke mange lag som kan si det samme.

Mix NM ble en klar suksess med over 24 påmeldte lag. En førstepremie på 10 000 kroner gjorde det svært attraktivt å komme seg så langt som finalen. Et vellykket mesterskap har absolutt gitt mersmak

- Dette kan jeg absolutt bli med på igjen, det var utrolig gøy, avlutter sølvvinneren.
YngvildSchei
Ung og lovende
Ung og lovende

Gå til Nyheter og meldinger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest