Styremøte 11.05.2015 (referat)

SSIA

Styremøte 11.05.2015 (referat)

Innlegg HeleneJ » 29 Jul 2015, 12:18

Referat fra styremøte OSI Volleyball mandag 11.05.2015

1) Økonomi v/ Helene
- Sosialkonto: diskusjon omkring hvordan dette skal gjøres fremover. Singh går ut av styret, så hvordan skal denne disponeres fremover. Helene: fordel å ha denne kontoen dersom denne brukes riktig. Maren: Ida, Dagrun, Kim og Malene setter seg ned for å komme frem til et løsningsforslag. Legges frem på neste møte.
- 50-års jubileum: har vi oversikt? Nja. Ida oppbevarer det vi har frem til neste arrangement.
- Dommerkurs: hva blir kostnadene? Ida og Malene har ansvar for dette. Per nå må vi ha en aktiv dommer per lag. Hvis ikke må vi betale en bot på 2500 kroner (per lag uten aktiv dommer). Vi skal arrangere dommerkurs for at medlemmene ikke skal behøve å finansiere dette selv. Skal arrangeres i August/september. Liste over dommere sendes inn i august/september. Vi søker NSI om utviklingsmidler til dette og forespør lokaler gjennom daglig leder.
- Kostnader til nytt lag i seriespill: Ida har sjekket opp dette litt, og vi må sette opp et regnestykke. Det vil koste 4000 per sesong. 1700 per ranking (5100 til sammen). Evt. Nye drakter og dommerkostnader (ca 3000 i dommerutgifter). Pluss kostnader til trenerlønn og halltid. Med medlemmer i seriespill får vi høyere inntekter. Hvor stor andel av medlemsavgiften går til oss? Maria hører med daglig leder. Fristen er 1. september.

2) Trenerevaluering
- Denne er ferdig. Fått svar fra alle lag bortsett fra H1. Her har det vært lite informasjon til spillerne. Helene sender ut ekstra purring til disse. Alle andre lag har svart. 82 svar har kommet inn. Malene, Maria og Helene arrangerer trenermiddag. Presenterer resultatene direkte til den enkelte trener. Resultatene videreføres til trenerutvalget.

3) Trenerkabalen og fordeling av treningstider til neste sesong
- Det er opparbeidet et trenerutvalg, og det eksisterer et google docs hvor kommunikasjon foregår rundt progresjon her. Trenerutvalget består av Yngvild L. S., Kjersti R. S., Kim H., Maria H., Helene J. og Ida H.Treningstidene har vi nå fått endelig. Sportslig leder og leder snakker med Yngvild og Kjersti når kabalen skal legges.

4) Terminplan neste sesong
- Vi har blitt bedt om å komme med innspill til 1. div., samt for region øst.
- Arrangere ranking: søker om å arrangere siste ranking for damer i 3. divisjon (2. og 3. april etter dagens plan). Alle ønsker å søke om dette, forutsatt at vi ikke går i minus på et slikt arrangement. Ida søker.
- Forespørsel om lørdagskamper.

5) Treningssamling
Dato: 19. og 20. september
Rollefordeling: Helene er borte 19. september, Ida bidrar hele helgen, Dagrun jobber og kan bidra litt. Ida tar ansvar for å skaffe trenere. Magnus og Henrik har ansvar for «rebusløp», event, promotering og fest på kvelden på lørdag. Kim snakker med Oslo sportslager. Maren bidrar med innkjøp og booker hall. Maria og Malene hjelper til under hele arrangementet. Nytt styremedlem bidrar også hele helgen. Dagrun: budsjett og utviklingsmidler

Uttak/ikke-uttak på denne helgen – diskusjon. Skal dette være en sosial eller en rent utviklende samling? Vi kjører ikke uttak på treningssamlingen, men ber trenerne om å følge ekstra med på «sine» spillere denne helgen (dersom uttaket ikke er tatt).

6) Julebord
Dato: enten 21. november eller 12. desember – ønsker helst 5. desember (men da må det flyttes en ranking). Kan vi reservere begge helgene for så å bestemme oss litt senere?
Booke IFI: Helene/Magnus/Henrik
Komité: en i styret bør sitte i alle komiteer som settes ned. Magnus og Henrik tar kontakt med lagene for å finne medlemmer til komiteen. Siri på D2 vil være med på dette.

7) Nye styremedlemmer og endringer i eksisterende styre
- Dagrun tar over stillingen som økonomi: enstemmig vedtatt
- Magnus tar over sosial: enstemmig vedtatt
- Nytt styremedlem: Forslag: Audun Solberg (H4), Siri Elen Brattli (D2), Johannes (H3).

8) Sommeravslutning - status
- Ida har snakket med Henrik og Singh. 06. juni på Voldsløkka. Magnus, Henrik og Manjeet organiserer. Grille og spille volley/kubb på dagtid. Booke utested/bord utested – gjesteliste? Turnering deler av dagen? Presentere vinnerne av trenerevalueringen. Promotere arrangementet på lagene og på kickass.

9) Sosial sammenkomst for styret – Maria lager doodle.

10) Ansvarsfordeling i sommerferien – Maria lager oversikt.

11) Foreningsdager i fadderuka – UiO og HiOA – Dagrun står på UiO og kan være med på HiOA hvis det passer med forelesning. Ida melder oss på til HiOA.

12) Trening i sommerferien – søke om en økt i sommerferien – Dagrun søker om dette.

13) WeFix-samarbeid. Messe i Oslo 19. – 21. mai – spons. Går dette imot avtalen vi har med Oslo sportslager? Ida skal på messen på tirsdagen. Ida, Dagrun og Kim skal møte med ham, og finner en dato selv.
HeleneJ
Rutinert og god
Rutinert og god
 
Innlegg: 25
Registrert: 09 Mar 2006, 22:35

Gå til Referater fra styremøter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron